21 лютага - Дзень роднай мовы
ПЛАН РЭАЛІЗАЦЫІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ ДА МІЖНАРОДНАГА ДНЮ РОДНАЙ МОВЫ
16.02.2023ПЛАН
РЭАЛІЗАЦЫІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ
ДА МІЖНАРОДНАГА ДНЮ РОДНАЙ МОВЫ
21 ЛЮТАГА
№ п/п |
Форма правядзення |
Папярэдняя праца |
Мэта |
|
Работа з дзецьмі |
|
|||
|
Гульнявая сітуацыя “Мы - знаўцы роднай мовы” |
Гульня “Перакладчык” |
Уменне адрозніваць беларускае і рускае маўленне. |
|
|
Музычна-дыдактычная гульня “Народныя святы беларусаў” |
Разгляданне малюнкаў да народных святаў: “Масленіца”, “Калядкі”, “Дажынкі”, “Гуганне Вясны”, “Купалле”. |
Замацаванне уменняў ствараць асобныя выказванні на беларускай мове, пашырэнне ўяўленняў аб народных беларускіх святах.
|
|
|
Чэлендж “З гукаў чароўных выткана мова” |
Чытанне і завучванне вершаў беларускіх паэтаў: М.Мятліцкі “На мове роднай”;А.Вольскі “Радзіма”; |
Выхаванне любові да мастацкага слова, каштоўнаснага стаўлення да багацця беларускай мовы, жадання размаўляць на ей. Далучэнне дзяцей да моўнага мастацтва, фарміраванне ўмення выразна перадаваць хпрпктар паэтычных твораў |
|
|
Гульнявая пляцоўка «Вянок беларускіх гульняў»
|
Развучванне беларускіх музычных і рухомых гульняў: («Вузельчык», «Млын», «Чараўнік», «Браднік»; «Грушка», «Надзейка», «Вожык і мышы», «Адгадай, чый галасок» і інш). |
Узбагачэнне і актывізацыя беларускага слоўніка дзяцей.Трэніроўка слыхавой ўвагі і хуткасці рэакцыі на слова. |
|
|
Інтэрактыўная віктарына “Праслухай, адкажы, спой!” |
Мастацкая (мастацка-маўленчая дзейнасць) Развучванне беларускіх музычных твораў: “Саўка ды Грышка”, “Чаму ж мне не пець”, “Сеў камарык на дубочак”, “Радзіма мая дарагая”, “Бульба” |
Узбагачэнне слоўніка дзяцей беларускімі словамі, стварэнне ўмоў для ўзнаўлення радкоў вершавных твораў |
|
|
Інтэлект-карта “Па старонках беларускіх казак”. |
Знаемства з беларускімі казкамі: “Легкі хлеб”, “Верабей і мыш”, “Коцік, пеўнік і лісіца”, “Каза-манюка”, “Пшанічны каласок”, “Як курачка пеўніка ратавала”, “Пых”, “Каток - залаты лабок”, “Піліпка-сынок”, “Муха-пяюха”, “Кот Максім”, “Лісіца-хітрыца”. |
Пашырэнне ўяўленняў аб фальклорных творах |
|
|
Дыдактычная гульня “Чароўны смак беларускіх блюд”. |
Рэцэпты для маленькага беларуса аб прыгатаванні нацыянальных страў. |
Узбагачэнне слоўніка дзяцей назвамі беларускіх страў |
|
|
Моўная гульня “Вандруем з ветлівымі словамі”. |
Знаемства з найбольш ужывальнымі формуламі беларускага этыкету; Дыдактычная гульня “Ветлівыя словы”; Верш Т.Кляшторнай “Ветлівыя словы”. |
Узбагачэнне слоўніка дзяцей новымі словамі: дабранач, прабач, калі ласка, добры дзень, смачна есці, да пабачэння і інш. |
|
Работа з педагогамі |
|
|||
|
Літаратурна-музычная гасцеўня “Белай Руссю край наш клічуць” |
Падрыхтоўка матэрыялаў: Карта Беларусі (пазлы), аўдыязапісы песень, відэаролікі пра Беларусь, далонькі-сцікеры. |
Павышэнне камунікатыўнай кампетэнтнасці па пытаннях валодання беларускай мовай, удакладненне ведаў педагогаў пра беларускія народныя гульні і магчымасць іх выкарыстання ў рабоце з дзецьмі. |
|
|
|
|
|
|
Работа з бацькамі |
|
|||
|
Сустрэча з бацькамі “Добрай раніцы, садок!”; Фотазона. |
Выраб канвертаў у тэхніцы арыгамі з пажаданнямі ад “беларускай мовы” |
Падтрыманне пазітыўных бацькоўска-дзіцячых адносін. |
|
|
Сумесная дзейнасць бацькоў і дзяцей па вырабу плакатаў “Дзе жыве родная мова?” |
Размяшчэнне ў кожнай узроставай групе на дзіцячыя шафкі малюнкаў з надпісам на беларускай мове |
Развіцце ўстойлівай цікавасці і станоўчых адносін да беларускай мовы |
|
|
Viber-пошта для бацькоў
|
Распаўсюджванне спасылкі на беларускія казкі ў мэсэнджарах “Матуліна казка”, Web-квэст “Ехаў казачнік Бай” |
Садзейнічаць гучанню беларускіх калыханак у сем’ях выхаванцаў |
|
|
Сямейная бібліятэка «Чытаем па-беларуску ўсёй сям’ёй» |
Узаемадзеянне з бацькамі |
Стварэнне ўмоў для арганізацыі чытання дзецям мастацкіх твораў на беларускай мове ў сям’і. |
|
Сайт дзяржаўнай установы адукацыі “Санаторны дзіцячы сад № 29 г. Маладзечна” |
||||
1
2 |
Размяшчэнне матэрыялаў , прысвечаных Дню роднай мовы.
Фотасправаздача на сайт |
1. Рубрыка: “Размаўляйце па-беларуску”. 2. Прапановы бацькам: “Кнігі, якія дапамагаюць гадаваць дзяцей па-беларуску”. 3. Тэкставанкі, віктарыны, онлайн-тэсты для бацькоў і педагогаў: “Размаўляй і гуляй са мной па-беларуску”. 4. Рубрыка: “Далучаем да беларускага маўлення праз расфарбоўкі да беларускіх казак”.
|
Намеснiк загадчыка Пляўго Д.Р. |
|
Намеснiк загадчыка
па асноўнай дзейнасцi _________ Д.Р. Пляўго